Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prototyp bezkontaktního hudebního nástroje
Pilný, Tomáš ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
V práci je popsána motivace k vytvoření bezkontaktního hudebního nástroje jako platformy pro živou tvorbu hudby. Práce obsahuje přehled existujících elektronických hudebních nástrojů. Dále je popsán postup návrhu a implementace prototypu.
Investiční prostředí ve virtuální real cash ekonomice
Lehnert, Filip ; Hlavinka, Roman (oponent) ; Budík, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je seznámení čtenáře s problematikou možných finančních investic ve virtuální ekonomice s reálnými peněžními prostředky a navržení strategie vedoucí k co největšímu zhodnocení počátečního kapitálu. V úvodu vystihuje analýzu virtuální měny PED, ekonomiky a systém veřejně obchodovatelných akcií. Hlavní část práce je zaměřena na představení výsledků prakticky obchodované investice vycházející z fundamentální analýzy, spekulací o vnitřní hodnotě akcie a vyhodnocení aplikované strategie včetně přínosů práce.
Prostředky rozšířené reality - rešeršní studie
Trentin, Tomáš ; Andrš, Ondřej (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit rešerši dostupných informací o nejrozšířenějších prostředcích pro virtuální a rozšířenou realitu. V první části práce je vymezen rozdíl mezi virtuální a rozšířenou realitou, další dvě kapitoly popisují jednotlivé chytré brýle a headsety, a cílem poslední částí této práce je seznámení se základními softwarovými prostředky pro tvorbu VR/AR aplikací a her.
Pitva
Hofmann, Petr Eric ; Záhora, Zdeněk (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Tento bakalářský projekt je zaměřen na zpracování tématu z prostředí digitálních her, kterým je stavba videoherních objektů a virtuálního prostoru. Pro tyto účely byla zvolena existující místnost a zcela záměrně se jedná o přednáškovou místnost na půdě FaVU. Výsledným produktem bakalářského projektu je počítačová aplikace, jejíž pomocí lze procházet virtuálním modelem auly. Digitální technologie dovolí uživateli zcela jiný pohled na již existující místnost. Videoherní principy interaktivity umožní uživateli náhled na obrazové vrstvy, nazývané textury , ze kterých se skládá výsledný vzhled počítačového 3D modelu . Celkové zpracování projektu klade důraz na vizuální sdělovací prostředky, které vyžadují jen malý rozsah textového sdělení směrem k recipientovi. Ten nové informace odkrývá pomocí co nejintuitivnějšího uživatelského rozhraní, díky němuž je mu umožněno s hrou interagovat. Název bakalářské práce Pitva v celkovém pohledu představuje alegorii procesu objevování a odkrývání nových znalostí pomocí rozebrání zkoumaného na části a procházením jeho částí až k samotnému jádru. Místnost pitevny tudíž není pouze dějištěm, ale zároveň dějem samotným.
Eskapismus ve hře Animal Crossing: New Horizons v kontextu pandemie Covid-19
Martinů, Patricie ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat dopad hry Animal Crossing: New Horizons vydané v březnu 2020 pro konzoli Nintendo Switch na hráče během pandemie Covid-19 prostřednictvím analýzy příspěvků na internetových fórech a ve článcích. Práce dále typizuje komunitu hráčů, která o hře přispívala na fórech Animal Crossing Community a The Bell Tree Forums, motivace ke hraní a způsoby, jakými těmto hráčům poskytla únik z reality pandemie. Dále se práce částečně zaměřuje na mediální reflexi tohoto fenoménu skrze analýzu publicistických článků popisujících vlastní zkušenost se hrou. Práce cílí tohoto dosáhnout kvalitativní metodou výzkumu, a to skrze případovou studii vypracovanou metodou analytické indukce. Z prvních kapitol v teoretické části práce plyne, že dosavadní poznatky o vlivu her a médií na duševní zdraví lidí, zejména mladistvých, jsou rozporuplné. Výzkumná část, která je rozdělena do částí na základě jednotlivých výzkumných otázek, však ukázala, že v případě konkrétního zkoumaného období, tj. od vydání hry během měsíců nejpřísnějších pandemických opatření po dočasné uvolnění v létě 2020, měla hra u zkoumané skupiny významnou pozitivní roli ve zvládání těchto opatření a s nimi pojících se pocitů osamělosti a stresu, a to zejména v sociální rovině.
#liminalcore 
Surovková, Alexandra ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Bakalársku prácu tvorí séria malieb na plátno, papier a objekty vytlačených pomocou 3D tlačiarne. Obrazy pozývajú diváka, aby sa zamyslel nad vplyvom technológie, na naše vnímanie seba samého, k zváženiu spôsobov, akými si môžeme v digitálnom veku zachovať pocit spojenia a autentickosti. Svojou prácou sa pokúšam ponúknuť netradičný pohľad na tému virtuálnej osamelosti. Vedomá si narastajúcou populárnosťou internetových fenoménov ako liminal spaces a uncanny valley, využívam ich estetické atribúty ako výrazový prostriedok k docieleniu pocitu samoty a diskomfortu.
Helma pro rozšířenou a virtuální realitu
Buš, Ondřej ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zhotovením funkčního headsetu pro konzumaci multimediálního obsahu. Nabyté teoretické znalosti byly využity při návrhu a sestavení výsledného headsetu. Teoretické znalosti byly utvrzeny a rozšířeny o praktické zkoušky na aktuálně dostupných komerčních řešeních AR/VR headsetů. Při praktickém návrhu bylo věnováno zvýšené úsilí o maximální možnou jednoduchost výsledného řešení. Komponenty, které byly při práci použité, lze získat relativně jednoduše přes internet. S pomocí pokročilých technik se práce snaží optimalizovat obrazový zážitek. Jsou vybrány nejvhodnější parametry optických čoček. Optická soustava je vylepšena tak, aby poskytovala rozšířené horizontální zorné pole. Práce se věnuje zhotovení headsetu metodou 3D tisku na 3D tiskárně. Následně jsou jednotlivé části složeny do jednoho funkčního celku. Výstupem diplomové práce je funkční prototyp headsetu vhodný pro konzumaci multimediálního obsahu.
Pitva
Hofmann, Petr Eric ; Záhora, Zdeněk (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Tento bakalářský projekt je zaměřen na zpracování tématu z prostředí digitálních her, kterým je stavba videoherních objektů a virtuálního prostoru. Pro tyto účely byla zvolena existující místnost a zcela záměrně se jedná o přednáškovou místnost na půdě FaVU. Výsledným produktem bakalářského projektu je počítačová aplikace, jejíž pomocí lze procházet virtuálním modelem auly. Digitální technologie dovolí uživateli zcela jiný pohled na již existující místnost. Videoherní principy interaktivity umožní uživateli náhled na obrazové vrstvy, nazývané textury , ze kterých se skládá výsledný vzhled počítačového 3D modelu . Celkové zpracování projektu klade důraz na vizuální sdělovací prostředky, které vyžadují jen malý rozsah textového sdělení směrem k recipientovi. Ten nové informace odkrývá pomocí co nejintuitivnějšího uživatelského rozhraní, díky němuž je mu umožněno s hrou interagovat. Název bakalářské práce Pitva v celkovém pohledu představuje alegorii procesu objevování a odkrývání nových znalostí pomocí rozebrání zkoumaného na části a procházením jeho částí až k samotnému jádru. Místnost pitevny tudíž není pouze dějištěm, ale zároveň dějem samotným.
The Right to Privacy Deconstructed: International Law in an Age of Virtual Surveillance
Prijatel, Alan ; Lipovský, Milan (vedoucí práce) ; Pulgret, Miroslav (oponent)
Bibliographic note: PRIJATEL, Alan J. The Right to Privacy Deconstructed: International Law in an Age of Virtual Surveillance, 72p. Master's Thesis. Univerzita Karlova (Charles University), Faculty of Social Sciences, Institute of Political Studies: Prague, Supervisor: JU. Dr Milan Lipovský, Ph.D. Abstract: In order to understand the process to which the right to privacy operates under current international and regional legal frameworks, we ask ourselves the question if "the digital age" merits an interpretation of privacy unique to this phenomenon of cyberspace. If indeed the right to privacy can be interpreted in this way, we ask whether or not there is a deficit to legal protections to the. This "right to privacy in the digital age" will be taken in context of international law, conventions, principles, and norms in addition to being explored in case-law from the European Court of Human Rights to draw an understanding of the right to privacy in the digital age- if any such right does indeed exist. This thesis essentially, as the title implies, "deconstructs" what puts together the right to privacy and examines what parts of the law that was intended to fortify privacy in the first place, has shortcomings to its defense. I am arguing that there indeed are normative deficits to the right to privacy. In...
Člověk v šíleném dění světa (Pojetí člověka u raného Deleuze)
Prášek, Petr ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Švec, Ondřej (oponent)
Práce se věnuje filosofii raného Deleuze. Konkrétně ji zkoumá s ohledem na specifickou a jedinečnou individuaci člověka, a to ve vztahu k poslednímu horizontu Bytí v Deleuzově filosofii. První kapitola představuje jakési východisko, za něhož můžeme určit kritiku obrazu myšlení, již úzce spojenou s transcendentálním empirismem. Jeho vrcholem je metafyzický popis virtuálního pole Idejí, transcendentálních podmínek naší zkušenosti, jemuž se věnuje kapitola druhá. Kapitola následující ukazuje, jak Ideje podmiňují, to, že se aktualizují, a to přesně v té míře, v níž se věc rozvíjí v rámci intenzivního pole individuace. V kapitole čtvrté se vracíme zpět na začátek: zabýváme se tu fenoménem, tentokrát již dostatečně vysvětleným, a opět se musíme konfrontovat s obrazem myšlení, který takovéto vysvětlení překrývá. To je rovněž důvod, proč výklad musí pokračovat. Popis specifické individuace člověka má za cíl vysvětlit to, jakým způsobem obraz myšlení stojící na obecném smyslu vzniká. Ačkoli je právě tento obraz nedílnou součástí naší zkušenosti, přece v ní existují jakési ostrůvky diference, místa, v nichž virtualita aktuálnem prosvítá. O nich a o roli jazyka a mluvícího člověka pojednává kapitola pátá, na níž přímo navazuje závěrečné hodnocení celé Deleuzovy filosofie, pokoušející se kriticky ukázat její...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.